
Det siges, at man ikke kan producere både hurtigt, godt og billigt. Skal det være hurtigt og godt bliver det dyrt, skal det være hurtigt og billigt, bliver det dårligt, og skal det være godt og billigt, bliver det langsomt.
– Med Simplimize-værktøjerne ved hånden er vi nu klar til at udfordre myten.
Udgangspunkt i markedet
Vi kan producere gode produkter, fordi markedssegmenteringen og egenskabsanalysen hjælper os med at ramme markedet meget præcist og kan tilbyde et produkt, der lever op til kundernes krav. Vi tilføjer, fjerner og modulariserer produktets egenskaber efter de mest interessant segmenter i markedet. For det må vel være definition af ”godt”, at vi producerer produkter, der rammer plet i markedet?
Modulbaseret produktarkitektur
Vi kan producere billigere, fordi vi med Funktionsanalysen og Product Family Master Plan har fastlagt produktstandarder og moduler, der kan anvendes i mange flere af vores produkter end, hvis vi opfandt den dybe tallerken for hvert produkt. Vi véd, hvilke dele af vores produkter, som er vigtigst for kunderne – og hvilke der er nice-to-have.
Koordinering mellem produktionsflow og udvikling
Vi kan producere hurtigt, fordi vi med det generiske produktionsflow skubber skabelsen af kundespecifikke varianter til så sent i produktionen, at vi langt henad vejen blot kan sammensætte de moduler, vi har udviklet til specifikke produkter. Og med Porteføljekortet har vi tilpasset vores udvikling, så vi ikke behøver at udvikle komplette produkter, men kan nøjes med at udvikle ét modul – måske endda til flere produkter – ad gangen.
Gør det selv
Bliv klogere på hvordan Simplimize-værktøjerne kan hjælpe din virksomhed til at producere både hurtigt, godt og billigt:
- Tilmeld dig vores webinar om de 6 værktøjer
- Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvor du på 6 dage introduceres til hvert af de 6 værktøjer
- Prøv selv web-værktøjerne her
- Kontakt en Simplimize-konsulent