Vestfrost Solutions stod i en ny konkurrencesituation med deres produkter til Cold Chain-markedet. Simplimize hjalp virksomheden med at forblive konkurrencedygtig gennem en mere holistisk tilgang til produktudvikling og markedstilpasning. Samtidig har Vestfrost Solutions fået et fælles sprog og forståelse for produktprogrammets sammensætning på tværs af organisationen.
Vestfrost Solutions producerer opbevaringsløsninger til let fordærvelige varer, der skal holdes nedkølet under produktion, transport og levering (cold chain).
Cold Chain-markedet er strategisk vigtig for Vestfrost Solutions, og derfor er det altafgørende, at virksomheden kontinuerligt fokuserer og øger konkurrenceevnen på produktfamilien til netop dette marked.
Vestfrost Solutions kommer fra et stabilt marked med et begrænset konkurrenceniveau til et marked med mange ændringer og konstant øgede krav til produkterne, nye produkttyper samt en meget større konkurrence.
Tidligere har produktudvikling hos Vestfrost primært været drevet af de tekniske elementer, men den nye konkurrencesituation fordrer en anden tilgang til produktudvikling og markedstilpasning for at fastholde markedspositionen og forblive konkurrencedygtige.
Med Simplimize har Vestfrost Solutions fået et bedre overblik over og forståelse for sit produktprogram. Det nye overblik vil fremadrettet give virksomheden meget bedre muligheder for at prioritere sine ressourcer mellem de enkelte forretningsområder.
Vestfrost Solutions vil fremover inkludere både markedsperspektivet, produktkonfigurationen og produktionsperspektivet i sin produktudvikling og markedstilpasning. Virksomheden har igennem Simplimize-forløbet vurderet, at dette er nødvendigt for at bevare den nuværende markedsposition i en skærpet konkurrencesituation.
Vestfrost Solutions har opnået følgende resultater med Simplimize:
200-499
DKK 450 mio.
Køleteknik
Verden
Køleskabe og frysere til det professionelle marked
Besøg virksomhedens hjemmeside
Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.
Kom med på vores gratis webinarVi stod i en ny konkurrencesituation, og Simplimize hjalp os til at udpege de tiltag i organisationen, der var nødvendige for at fastholde vores markedsposition. Med Simplimize har vi fået et værktøj til at skabe tværorganisatorisk sammenhæng og nedbryde silotænkning. På tværs af værdikæden har vi nu en forståelse for produktets sammensætning og de konsekvenser, konfigurationen har i produktionsflowet.