Simplimize skal åbne døren for nye kunder hos 3PART - Simplimize | Simplify to optimize

Simplimize skal åbne døren for nye kunder hos 3PART

Ole Madsboll 3PART Simplimize

”Simplimize er blevet så stærkt et brand, at det er det, man gør, hvis man vil løse forenklings- og optimeringsopgaver,” sagde Ole Madsbøll fra 3PART da han i sidste uge var på besøg på sin gamle arbejdsplads, Teknologisk Institut i Aarhus, for at uddanne sig til Simplimize-konsulent.

Ole er uddannet maskiningeniør fra Aalborg Universitet i 1982 og har siden da arbejdet med produktudvikling indenfor bl.a. landbrugsmaskiner.

”Simplimize skal hjælpe os med at få nogle opgaver, som vi ellers ikke ville have fået – og hvis vi havde fået dem uden Simplimize, havde der nok alligevel manglet et eller andet,” fortæller Ole.

Stor erfaring med produktudvikling

I 3PART beskæftiger han sig med industrielt design og produktudvikling og har set mentaliteten omkring produktdesign ændre sig henover de seneste år. I begyndelsen af Oles karriere oplevede han, at man arbejdede indefra og ud. Man startede med teknologien, lavede specifikationer på baggrund af den og fandt så ud af, om der var er et marked for det nyudviklede produkt. Sådan fortsatte det i de første ca. 15 år af Oles arbejdsliv.

Udefra og ind blev det nye mantra

Efterhånden begyndte tingene at ændre sig, og man begyndte at vende processen om. 3PARTs sædvanlige provokation af teknologitunge kunder er at præsentere dem for sætningen: ”Teknologi – produkt – funktion – mening” og så vende sætningen 180 grader. Her tages udgangspunkt i meningen med det produkt, man forsøger at udvikle og hvilket behov det skal dække i markedet før der dykkes ned i de konkrete funktioner og teknologier.

Manglede efterspurgt kompetence – men kun på papiret

3PART har i løbet af de seneste år følt sig forbigået af eksisterende kunder, når det kom til løsning af forenklings- og optimeringsopgaver. En af kunderne efterspurgte Simplimize specifikt, og derfor var det naturlige næste skridt for 3PART at tilegne sig de nødvendige kompetencer også på papiret.

”Vi har erfaret, at nogle af vores kunder pludselig fik andre til at lave et stykke arbejde for dem, som vi godt kunne have lavet – men vi havde ikke Simplimize-brandet med os, så vi kunne ikke levere lige præcis det. Vi har lavet noget, der ligner det meget, men vi kendte ikke til Simplimize på det tidspunkt.”

Fra ny start hver gang til standardværktøj

I praksis havde Ole og 3PART således stor erfaring med løsning af netop denne type opgaver. Den store forskel ligger i, at han indtil nu har tilgået hver kundeopgave på en ny måde hver gang, og altså ikke gået frem efter et beskrevet koncept og standardværktøjer. I stedet var det egne og kunders erfaring, som den anvendte strategi i hvert enkelt tilfælde hvilede på samt en grundig analyse af det forhåndenværende (og ofte omfattende) materiale i form af f.eks. styklister.

”Simplimize, derimod, leverer en færdig strategi, som gør det smart og nemt at gå til for både konsulent og kunde. Samtidig gør det velbeskrevne koncept det nemmere at komme i dialog med virksomheder og kunder omkring et potentielt samarbejde.”

  • DEL HISTORIEN



SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.



Har du spørgsmål?



ANDRE NYHEDER

Cancel