Viking - Simplimize | Simplify to optimize

Viking

Viking Simplimize case

VIKING ØGER SERVICENIVEAUET OG REDUCERER KAPITALBINDINGEN MED 15 %

UDFORDRINGEN

Omfattende og hurtig service

Viking leverer redningsflåder som en del af en serviceordning, hvor man kan få udskiftet udstyr i fl åderne ved sikkerhedseftersyn. Kunderne kræver, at der er service i mange anløbshavne verden over, og at de kan få tilpasset produkterne til deres skibe. Desuden kræver de at kunne få et komplet overblik over udgifterne i hele redningsflådens levetid.

Vikings udfordringer på et prispresset marked var:

  • Hvordan kan man have kundespecifikke produkter og samtidig tilbyde en fleksibel serviceordning?
  • Hvordan kan man have hurtig reaktionstid på service uden at have høje lageromkostninger?

RESULTAT

30 % reduktion af varenumre

Ved en metodisk gennemgang af alle varianter er antallet af varenumre reduceret med 30 % uden at reducere produktværdien ud mod kunderne. Dette reducerer kapitalbindingen af råvarer i produktionen og hos datterselskaber med samlet set 15 %.

Kortere leveringstid på nye produkter

Der er skabt en fælles base, der kan konfigureres produkter ud fra, hvilket kan reducere leveringstiden på nye produkter markant.

En metode til omkostningsminimering

Viking har udbredt metoderne i andre forretningsområder og har også her oplevet markante reduktioner af omkostningerne.

ANTAL MEDARBEJDERE

Ca. 2.000

OMSÆTNING

DKK 1.6 mia

BRANCHE

Fremstilling af redningsmateriel

MARKED

Verden

HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.

Kom med på vores gratis webinar

ANDRE SUCCESHISTORIER

Cancel