Kosan Crisplants produkter til fyldning af flaskegas er rettet mod mange markeder; fra det manuelle system med én flaske til fuldautomatiske løsninger til højvolumenproduktion. Der er udviklet mange forskellige løsninger gennem tiden, og antallet af varenumre er i dag meget højt. 20 % af produktvarianterne står for 80 % af omsætningen, men dette er ikke afspejlet i produkternes opbygning. Kosan Crisplant ønskede derfor at arbejde med følgende udfordringer:
Ved en tværfaglig analyse af produktprogrammet er der skabt en samlet forståelse for, hvordan hvert enkelt led i organiseringen kan bidrage til at reducere kompleksiteten af produktprogrammet og øge lønsomheden.
80 % af omsætningen dækkes nu af 2 nye produktfamilier. Disse er opbygget af faste moduler og muliggør, at 50 % af varenumrene kan fjernes. Den primære del af omsætningen består nu af produkter med en sund dækningsgrad.
Enkel tilpasning af produkterne betyder, at leveringstiden er faldet fra 12 til 8 uger, uden stigning i kapitalbindingen.
122
DKK 332 mio
Fremstilling af maskiner til specielle formål
Verden
Besøg virksomhedens hjemmeside
Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.
Kom med på vores gratis webinar