Kosan Crisplant - Simplimize | Simplify to optimize

Kosan Crisplant

Kosan Crisplant Simplimize case

TO ROBUSTE PRODUKTPLATFORME SIKRER KERNEFORRETNINGEN FOR KOSAN CRISPLANT

UDFORDRINGEN

En ny platform til kerneprodukterne

Kosan Crisplants produkter til fyldning af flaskegas er rettet mod mange markeder; fra det manuelle system med én flaske til fuldautomatiske løsninger til højvolumenproduktion. Der er udviklet mange forskellige løsninger gennem tiden, og antallet af varenumre er i dag meget højt. 20 % af produktvarianterne står for 80 % af omsætningen, men dette er ikke afspejlet i produkternes opbygning. Kosan Crisplant ønskede derfor at arbejde med følgende udfordringer:

  • Hvordan kan vi dække den omsætningstunge del af produktprogrammet med få produkter?
  • Hvordan kan vi sikre, at der primært sælges produkter med lav økonomisk risici og høj dækningsgrad?

RESULTAT

Tværfagligt fokus på en solid platform

Ved en tværfaglig analyse af produktprogrammet er der skabt en samlet forståelse for, hvordan hvert enkelt led i organiseringen kan bidrage til at reducere kompleksiteten af produktprogrammet og øge lønsomheden.

2 produktfamilier til kerneforretningen

80 % af omsætningen dækkes nu af 2 nye produktfamilier. Disse er opbygget af faste moduler og muliggør, at 50 % af varenumrene kan fjernes. Den primære del af omsætningen består nu af produkter med en sund dækningsgrad.

Levering 4 uger før

Enkel tilpasning af produkterne betyder, at leveringstiden er faldet fra 12 til 8 uger, uden stigning i kapitalbindingen.

ANTAL MEDARBEJDERE

122

OMSÆTNING

DKK 332 mio

BRANCHE

Fremstilling af maskiner til specielle formål

MARKED

Verden

HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.

Kom med på vores gratis webinar

ANDRE SUCCESHISTORIER

Cancel