Ergolet - Simplimize | Simplify to optimize

Ergolet

Ergolet Simplimize case

ERGOLET ØGER KONKURRENCEDYGTIGHEDEN VED AT MODULARISERE PRODUKTERNE

UDFORDRINGEN

Mere attraktiv i store udbudsrunder

Hjælpemiddelbranchen inden for personløftere domineres af store spillere, der kæmper om de samme internationale udbud. For at kunne konkurrere på pris, leveringsevne, kvalitet og funktionalitet kræver det en høj grad af fleksibilitet og et godt overblik over produktprogrammet. Som en mindre spiller på dette marked stod Ergolet over for en række udfordringer:

  • Hvordan kan man med få produktændringer være attraktiv for både hospitals-, institutions- og home care-markedet?
  • Hvordan kan omsætningen øges ved samtidigt at sænke antallet af varenumre og have få forskellige komponenter?

RESULTAT

Skræddersy produkter til udbudskrav

Efter deltagelse i Simplimize-projektet har Ergolet designet en modulbaseret produktarkitektur. Det nye design giver mulighed for tilpasning af produkterne til udbudskrav med et minimum af omstilling og med en drastisk reduceret leveringstid.

Øget fleksibilitet i produktionen

En ny varenummerstruktur sikrer, at produktionen er fleksibel, og at kapitalbindingen er minimal.

Delt produktviden øger værdiskabelsen

Der er skabt et visuelt system og et sprog, der anvendes på tværs af organisationen. Dette betyder, at viden om produkterne er bedre delt, og at flere kan bidrage til den løbende udvikling og øge værdiskabelsen af porteføljen.

ANTAL MEDARBEJDERE

135

OMSÆTNING

DKK 72 mio

BRANCHE

Hjælpemiddelbranchen

MARKED

Europa

HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.

Kom med på vores gratis webinar

ANDRE SUCCESHISTORIER

Cancel