Hardi - Simplimize | Simplify to optimize

Hardi

Hardi Simplimize case

BEDRE PORTEFØLJEPLANLÆGNING DANNER GRUNDLAG FOR HURTIGERE UDVIKLING HOS HARDI

UDFORDRINGEN

Hardi opererer på tre hovedmarkeder, der alle udviser en stærkt positiv udvikling. Med mere end 30 identificerede konkurrenter er der en hård konkurrence, og der er pres på leveringstid og pris samt krav om innovation. Hardi har et bredt og dybt produktsortiment fordelt på to mærker, men der mangler synergi på tværs af produktvarianterne, og profitten er set over hele produktprogrammet for lav. Hardi stod derfor med følgende udfordringer:

  • Hvordan kan vi forberede vores produktprogram til nye markedsbehov og lancere produktvarianter hurtigere?
  • Hvordan kan vi skabe mere synergi på tværs af vores mærker og produktvarianter og skabe et grundlag for en bedre indtjeningsgrad?

RESULTAT

Værktøj til porteføljeplanlægning

Med et porteføljeplanlægningsværktøj er introduktion af nye funktioner og varianter sat i system. Dette sikrer en mere sammenhængende produktportefølje og bedre planlægning af udviklingen.

Intelligent udfasning af produkter

Hardi har fået et overblik over alle deres produktvarianter, hvilket har givet anledning til, at man fremover systematisk kan udvælge produkter til udfasning og derved skabe større komponentfællesskab på tværs af produktvarianter.

Kompleksitet på en global agenda

Kompleksitet er nu et fast punkt på agendaen i udviklingscentrene. Dette sikrer globalt fokus på, at der ikke introduceres ikke-værdiskabende varians i produktprogrammet.

ANTAL MEDARBEJDERE

1.050

OMSÆTNING

DKK 1,14 mia

BRANCHE

Fremstilling af landbrugs- og skovbrugsmaskiner

MARKED

Verden

DEL HISTORIEN

SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.

Kom med på vores gratis webinar

ANDRE SUCCESHISTORIER

Cancel