Hardi opererer på tre hovedmarkeder, der alle udviser en stærkt positiv udvikling. Med mere end 30 identificerede konkurrenter er der en hård konkurrence, og der er pres på leveringstid og pris samt krav om innovation. Hardi har et bredt og dybt produktsortiment fordelt på to mærker, men der mangler synergi på tværs af produktvarianterne, og profitten er set over hele produktprogrammet for lav. Hardi stod derfor med følgende udfordringer:
Med et porteføljeplanlægningsværktøj er introduktion af nye funktioner og varianter sat i system. Dette sikrer en mere sammenhængende produktportefølje og bedre planlægning af udviklingen.
Hardi har fået et overblik over alle deres produktvarianter, hvilket har givet anledning til, at man fremover systematisk kan udvælge produkter til udfasning og derved skabe større komponentfællesskab på tværs af produktvarianter.
Kompleksitet er nu et fast punkt på agendaen i udviklingscentrene. Dette sikrer globalt fokus på, at der ikke introduceres ikke-værdiskabende varians i produktprogrammet.
1.050
DKK 1,14 mia
Fremstilling af landbrugs- og skovbrugsmaskiner
Verden
Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.
Kom med på vores gratis webinar