dnp denmark har med årene udviklet sig fra at have få produktvarianter til at have mange fordelt på forskellige produktfamilier. Virksomheden har med Simplimize-forløbet skabt et grundlag til at forenkle og skalere deres produktprogram og i fremtiden blive bedre til at kundetilpasse i en stadig bredere portefølje.
Tilbage til det enkle
dnp denmark producerer projektionsskærme til flere forskellige formål. Virksomheden har tidligere fungeret som ordreproducerende virksomhed med relativt få produktvarianter, men har med tiden udviklet forretningen til at sprede sig over flere produktfamilier. dnp denmark ønskede gennem Simplimize at gøre porteføljen enklere og mere skalerbar for at skabe et godt udgangspunkt for virksomhedens fremtidige vækst.
Hold tingene adskilt
Simplimize-forløbet har givet dnp denmark en øget bevidsthed om opdeling af deres produkter i tre funktionelle kategorier og samtidig at holde disse kategorier adskilt i en ny produktarkitektur.
Fælles platform
Der er skabt grundstenen til en ny platform, der går på tværs af alle løsninger inden for dnp denmarks Supernova-produktfamilie. Der er samtidig identificeret et standardiseringspotentiale i en række komponentklasser, eksempelvis aluprofiler, ophæng, skruer, bolte, skiver og plader. Der er blandt andet tegnet en ny aluprofil, som kan erstatte syv eksisterende profiler i porteføljen.
Kommunikation på tværs
Som en ekstra gevinst har dnp denmark haft stor glæde af det tværfaglige arbejde under Simplimize-forløbet. De har nu fået en struktureret tilgang og en operationel metode til forenkling kombineret med et fælles sprog på tværs af afdelinger og funktioner.
Forenklet produktion
Med Simplimize har dnp denmark opnået en række konkrete gevinster for sin Supernova-produktfamilie:
60
DKK 167 mio.
Fremstilling af elektronik til husholdninger
Verden
Projektionsskærme
Besøg virksomhedens hjemmeside
Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.
Kom med på vores gratis webinarVi har længe haft et ønske om at gøre vores produktprogram mere enkelt og modultilpasset for at forbedre vores konkurrenceevne. Med Simplimize-forløbet har vi fået de værktøjer samt den træning og inspiration, der skulle til for at komme i gang. Vi fik i forløbet identificeret nogle områder, hvor vi allerede nu kan drage stor nytte af Simplimize, og det vil også blive en del af vores fremtidige arbejde med produktudvikling.