Easyfood er en innovativ virksomhed, der løbende skaber nye produkter for at tilfredsstille forbrugernes behov. De arbejder tæt sammen med deres kunder for at kunne tilbyde skræddersyede løsninger. Easyfood har været hurtigt voksende de seneste år og planlægger yderligere vækst, primært ved at øge eksport er fra 10 til 50%. Derfor har Easyfood brug for mere produktionskapacitet for at kunne reagere på deres fremtidige kunders behov. Brødprodukter er komplekse og industrien har behov for kort time to market og megen variation. Der er derfor en del kompleksitet, som gør produktionsplanlægning udfordrende. De følgende spørgsmål er derefter søgt besvaret:
I de fleste virksomheder er kompleksitetsomkostninger skjulte og jævnt fordelt over varenumre. Ved at kende de detaljerede omkostningerved fremstilling og salg af hvert produkt kan Easyfood målrette og reducere kompleksitet.
Omkring 30 % af de lagerførte enheder genererer 80 % af omsætningen. Uønsket kompleksitet i produktfremstillingen kan elimineres så der frigøres produktionskapacitet, og virksomheden bedre kan imødekomme kundernes behov.
Som et innovativt firma er løbende forbedringer essentielle for Easyfood. Derfor er det vigtigt regelmæssigt at revurdere kompleksitet og herigennem forbedre beslutningsprocessen. Dette har de nu fået værktøjerne til.
130
DKK 200 mio
Industriel fremstilling af brød, kager mv.
Danmark og 10 % eksport
Brød, wienerbrød, snackbarer, pizzaer og andet madbrød
Besøg virksomhedens hjemmeside
Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.
Kom med på vores gratis webinar