Butina - Simplimize | Simplify to optimize

Butina

Butina Simplimize case

NY PRODUKTOPBYGNING GIVER MERE TID TIL SALG OG UDVIKLING FOR BUTINA

UDFORDRINGEN

Butinas anlæg til blodopsamling udbydes med en lang række optioner, og der er solgt mange forskellige varianter til slagterimarkedet. Dette gør, at tilbudsgivningen til nye, men også eksisterende kunder tager lang tid, og at den efterfølgende projekteksekvering kræver et dedikeret forløb hver gang. Samtidig er der i branchen øget fokus på service, så inden udviklingen af nye forretningskoncepter ønskede Butina at klarlægge følgende:

  • Hvilken værdi har vores nuværende moduler for kunderne, og kan vi mindske produktprogrammet uden at reducere kundebasen?
  • Hvordan kan vi afgive tilbud hurtigere og sikre kort leveringstid uden at reducere indtjeningsgraden?

 

RESULTAT

15 % flere timer til ny udvikling

Butina har skabt klarhed over antallet af varianter og den medfølgende kompleksitet. Dette betyder, at de kan fjerne ikke-værdiskabende varianter. Det frigør udviklingsressourcer til andre formål og hurtigere leveringstid.

5 % højere dækningsbidrag

Med en klarere produktopbygning er der opnået synergi mellem projekter, hvilket giver større stykantal og enklere håndtering i ERP-systemer og større leveringssikkerhed. Det øger dækningsbidrag med 5 %.

20 % mindre timeforbrug på projektet

Et enklere produktprogram gør kommunikationen mere effektiv i dialogen med kunden, men også internt. Det kan reducere timeforbruget pr. projekt med 20 %.

ANTAL MEDARBEJDERE

63

OMSÆTNING

DKK 92 mio

BRANCHE

Fremstilling af slagteriudstyr

MARKED

Verden

HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

SKAL I VÆRE DE NÆSTE?

Bliv introduceret til de 6 Simplimize-værktøjer, og lær hvor kompleksiteten i din virksomhed opstår.

Kom med på vores gratis webinar

ANDRE SUCCESHISTORIER

Cancel